Djuraktivisten

Det här med värdet av ett liv. Tidigare idag var jag inne på den här sidan och läste om kaninerna i Stockholm som skjuts ihjäl. Bryr mig egentligen inte jättemycket men så såg jag ett inslag på nyheterna (riks!) om en viltfödd kattunge som räddats ur ett hus av en massa brandmän. I slutet av inslaget konstaterades att det var "den dyraste kattungen någonsin" eftersom pådraget som pågått i dagar kostat staten multum. Detta sades på ett glimten-i-ögat-sätt, som om de ville att svenska folket skulle sitta i sina stugor och le över det faktum att skattepengarna kommit så väl till användning. Är det bara jag som tycker att kaniner och katter hör till samma kategori av djur: Husdjur av mellanstorlek. Hur kan vi se så olika på deras värde? Nu är saken den att jag förstår varför man måste ta död på kaninerna och om det mest effektiva är att skjuta av dem; må så vara. Jag menar bara att man kanske borde sett på kattincidenten på samma sätt.

Kommentarer
Postat av: Lenkan

Är det här ett passivt självmord på bloggen eller vaaad

2011-10-05 @ 22:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0