En dag reser vi runt jorden, frågan är bara när.

Montenegro hade varit coolt. Ryssland lika så. För det viktiga är ju att resmålet imponerar. Mina föräldrar menar att de valde att inte åka till New York för att "alla skulle ju dit i år". Åter igen är vi där och får det svart på vitt att livet handlar om att imponera på andra. Och inget fel med det! Allt som ger en tillfredställelse är väl bra. Synd bara att jorden är så liten. Att åka dit ingen annan varit är näst intill omöjligt. De gamla krigsländerna är det man får satsa på. Israel lär ju ha najsa badstränder och man kan ju bara drömma om Irans böljande vatten i det kaspiska havet. Vad tror ni, 10 år? Kanske? Aja, drar till Grekland nu iaf. Lika så mina föräldrar om nån vecka. Peace.

Kartellen och hurvida snubbarna är på riktigt eller inte

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/allmant/625204/6.aspx
En gammal tråd från 2008 där en random på sida 5 konstaterar:

Trådens position just nu:
Vanlig tråd|------------------------------X----|Episk tråd

Det handlar om Kartellen. Diskussionen börjar med att någon frågar Är snubbarna på riktigt eller vad? Detta väckte tydligen känslor, inte minst hos kartellens egna medlemmar som helt plötsligt är med i den hetlevrade diskussionen. Nedan följer utdrag från Kartellencrews kommentarer.


"... deydey,prata inte om saker du inte förstår.Dont push your luck?Kinesen slängdes in på livstid UTAN BEVIS.Hela stan vet det.Vi blev trakasserade innan,är du analfabet?Ogangster?Vad fan vet du vad gangster är?Seriöst alltså..."

"... Tror inte du har så mycket koll på musiksverige.Det finns inga pengar att hämta.Många i KARTELLEN Äger bolag som genererar pengar.Aina kan suga kuk när det kommer till vad vi har och inte har.Vi gör detta för gatan,och gatan älskar oss.Du är inte gata,du förstår inte oss.Väldigt enkelt ..."

"... Polisen är inte maktlösa,dom sätter dit folk hela tiden.Men vi skiter i det,för att vi pissar på dom.Now,thats gangsta!Haha!F.T.PF.T.W ..."

"... Ok,så att du menar att amerikanska rappare rappar om vad dom har gjort.Jag vet inte på vilka rappare du lyssnar på.Nas aka Escobar(efter knarkbossen),du lyssnar på han.Vet inte vad jag ska säga.Läs våran blogg,det finns en bra förklaring till vår musik.Ska inte vara otrevlig mot dig,men du verkar väldigt naiv.Läser du tidningar?Har inte rubrikerna förändrats dom senaste 10åren?Allt är mycket råare.Läste du om 20åringen som mördades i en uppgörelse i gbg?Läste du om hans bror som blev avrättad två år tidigare?Båda var gängrelaterade.9skottlossningar på 10dagar i gbg,4rån i veckan i sthlm.Det har ju spårat rejält.Programmen kokar.Vi lever där.Politiker har sovit alldelles för länge och Sverige har levt i en illusion alldelles för länge.Det är inte så tryggt längre.Det är det vi lyfter fram i våra texter,och det får ni höra från folk som lever det.Äkta.Vi är gatans CNN.Take it or leave it.Vi har fått massvis med kärlek i programmen.Det är viktigast för oss.Peace ..."

"... Shit.Deydey var en guzz!Sorry.Behandlar inte guzzar så,även om dom är jobbiga.Brukar kunna övertala dom och få bazz.Hehe.Trodde du var en kille dey,ursäkta tonen.F.T.W ..."


Kul läsning


Saade, inverterat, verkligen?


Twitter tar över mina tankar

Jag är ledsen. Sen jag skaffade ett twitterkonto har jag slutat tänka i riktiga blogginlägg och istället börjat tänka som en mikroblogg. Det är inte särskilt givande. Jag har sällan känt mig mindre intellektuell. En annan bidragande orsak till den ouppdatering som under en tid rådit beror på att blogg.se inte fungerar i iphones. En bagatell som kan komma att leda till ett byte av bloggportal.

Jag har heller inte kommit någon vart i mitt semesterplanerande. Mitt resesällskap vill åka till Ryssland och tycks fullständigt ignorera mitt poängterande av det faktum att man behöver visum. Jag vet att visum inte är något man bara plockar upp på vägen. Jag vågar faktiskt hävda att visum är något som tar tid att skaffa. Jag vågar till och med påstå att det sker genom någon form av ansökningsprocess.

Nu. Må mat och dryck intas.

RSS 2.0