Karma Chameleon

Den här bloggen fick jag på ett ganska fult sätt. Jag hade en tid funderat på ett bra domännamn och till slut fastnade jag för hemma hos hanna. Problemet var bara att det var upptaget. hemmahoshanna.blogg.se användes dagligen av nån tjej i shanghai (en riktigt bra blogg var det till och med, fortfarande aktiv) hemmahoshanna.webblogg.se användes däremot inte. Det var en av de där bloggarna som startats för 3 år sedan av någon som skrivit ett Hej!-Välkommen-till-min-nya-blogg-inlägg och sen aldrig igen (eller kanske ett par inlägg men de var hur som helst jättevärldsliga). Den här bloggen skulle ingen sakna tänkte jag och slängde iväg ett mail till blogg.se. Jag trodde inte de skulle bry sig om någon liten n00b som försökte tigga åt sig en adress som redan tillhörde någon annan men det var tydligen inga problem alls. Tror inte ens det tog en dag så var den min. Jag skämdes inte ens. 
 
Men på senare tid har jag börjat bli rädd. Tänk om detsamma skulle hända mig? Det vore tragiskt då jag då och då går in på min gamla blogg och läser gamla grejer. Det skulle vara som att någon tog det man glömt att man tänkt på och sen deletade det. Precis så. Så snälla, behandla inte mig så som jag behandlar andra.

RSS 2.0