note to self

Vet ni om att man inte kan använda sig av uttrycket det är inte okej uttanför Stockholm? Då gör man nämligen bort sig totalt. Uttrycket används när man "driver med Stockholmare", det fick jag lära mig den hårda vägen. Det är kul att man (efter ett tag) blir så medveten om hur man själv pratar när man lämnat sin hemby. Jag har insett att jag omedvetet faktiskt väljer bort vissa ordval eller fraser när jag pratar, för att inte göra bort mig igen, men ibland går det såklart inte. Jag kom t.ex. på mig själv med att utbrista men driiiiiver dom idag.

Kommentarer
Postat av: Jojje!

Haha ååå NEJ!

DU är nu en invandrare H.. fy fan för att komma på sig själv med att utstråla JAG ÄR STOCKHOLMARE

2010-09-14 @ 18:44:04
URL: http://vadsaduatt.blogg.se/
Postat av: Sofia

haha, hanna, du kan säga det till mig om du vill..jag säger också sånt!

2010-09-14 @ 21:40:16
URL: http://rappen.blogg.se/
Postat av: mamma

Stå på dig Hanna, var stolt över ditt ursprung! Ödmjuk kan man vara ändå.

2010-09-14 @ 22:05:48
Postat av: H

men mamma se hur det gick för dig, alla mobbar ju dig för ditt ursprung :(

2010-09-14 @ 22:14:22
URL: http://hemmahoshanna.webblogg.se/
Postat av: mamma

Ooops, det är ett tufft liv..

2010-09-15 @ 16:35:43
Postat av: Carolina

Först vill jag bara ge dig en känga (haha du som jobbat med skor) för att du inte berättat om existensen av denna blogg. För det andra vill jag uppmuntra dig att lyssna på din mor! För det tredje vill jag bara göra dig uppmärksam på att om du kommer tillbaka till Sthlm med Kalmaritisk dialekt och ber och om en KOOOOV eller en GÖÖK BÖÖÖK så kommer vi driiiiiiiiva mycket mer med dig än hela kalmar tillsammans gör nu:-) Puss å kram påre, när vill du förressten ha påhälsning av mig och Elin???

2010-09-23 @ 15:04:08
Postat av: H

haha, carolina, må det aldrig ske! men säger jag nånsin KOOOV är jag värd att bli driven med.

Jag och elin har bestämt att ni ska komma i januari :D

men så fort jag kommer hem måste vi styra en träff allihopa.

2010-09-23 @ 15:46:09
URL: http://hemmahoshanna.webblogg.se/
Postat av: Nico

Fortsätt driiiv, "det är helt klart värt"!

2010-10-03 @ 12:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0