Svaret, lösningen och den fullt möjliga!

Satt och funderade över fördelarna med att bo i en småstad. På första plats i denna lista hamnar lätt närheten till allt. Fatta hur mycket TID jag sparar in på de korta transportsträckorna. I Stockholm är möjligheterna obegränsade, under de förutsättningar att du har tid och lust att spendera den här tiden som en idiot i stokholms lokaltrafik. Den jag så starkt föraktar. Dessutom har jag aldrig tidigare kunnat utnyttja min spontatinet (som jag alltid vetat varit ett av mina personlighetsdrag) eftersom att det hemma tar 1 timme att transportera sig till slutdestinationen, oavsett vilken den är.

Detta ledde snart till tankarna kring teleportering. Var detta möjligt skulle det inte finnas några fördelar med småstadskonceptet. OCH DET FINNS HOPP mina vänner. Läste ju på wikin:

Det närmaste den verkliga vetenskapen lyckats komma något som kan jämföras med teleportering är överförande av en atoms egenskaper på en annan. Kvantteleportering är ett aktivt forskningsfält (!), där en partikels eller ett system av partiklars exakta tillstånd kan återskapas på annan plats än originalet. Det handlar dock om förflyttning av information, inte materia.


Det sista som nämns, det här med att det gäller information och inte materia, tänker jag inte gör så mycket.  Delvis för att jag inte riktigt förstår vad detta innebär men också för att jag tänker att det kanske räcker med att informationen om mig förflyttas. Som i Avatar. Jag kunde ha en kropp på varje plats och bara teleportera dit informationen om mig och på så sett utnyttja min tid maximalt, och samtidigt ge ett långfinger åt SL.


Kommentarer
Postat av: Alexander

Kalmar, småstad? Blir typ galen

2010-10-15 @ 00:15:41
URL: http://alexandersemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0