Frukost i Amerika

Förra veckan ringde jag upp min mest intelligenta vän för att höra vad hon tyckte om den här surrugatgrejen. Var hon för eller emot? Svaret jag fick var: Hanna, man måste inte ha en åsikt om allt.

Men jag gillar att tycka saker, att ha en åsikt i de aktuella debatterna. Tyvärr är jag inte alltid så bra på det. Jag uppdaterar inte mina nyhetssidor så ofta som en blivande journalist borde, vilket i sin tur leder till att jag blir fruktansvärt ostrukturerad när jag väl vill sätta mig in i något. Som nu. Har typ spårat kring det här med wikileaks. Vet fortfarande inte vad jag tycker.

Kanske har det att göra med åldern. Jag är inte längre ung och naiv. Förhastar mig inte med slutsatser eller skyltar med mina åsikter som jag tidigare gjort. Har fått lära mig den hårda vägen att det inte håller. Har förlorat tillräkligt många debatter pga att jag inte varit tillräkligt insatt. Eller som i 8an. När jag på min Playaheadprofil outade mina åsikter kring den rådande märkeshysterin. Dagarna efter fick jag hotbrev från personer som uppenbarligen känt sig träffade. Mycket otrevligt.



Nu blir det till att va kreativ. Ett personporträtt ska skrivas och jag vet inte hur man gör. Men det löser sig, det gör det alltid. *lyssnar på Supertramp*

Kommentarer
Postat av: mamma

jag tycker iallafall att det var bra att du vågade sticka ut hakan och tycka till om märkeshysterin!

2010-11-29 @ 16:38:25
Postat av: Lenkan den äldre

ÅÅÅÅh jag är alltså din mest intelligenta vän! Vilken ära! :D

2010-12-06 @ 19:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0