Tankegångar kring det kontinueliga utlämnandet av mig själv

Om någon väljer att inte vara en del av den nya världen (tex genom att inte ha något aktivt fb-konto) är ju den spontana tanken vad är grejen? Denna någons strävan efter att passera obemärkt får nästan motsatt effekt. Sen tänker jag att om jag själv var arbetsgivare skulle jag hellre se att den jag anställde hängde med och var uppdaterad i vad den nya världen har att erbjuda. Fast å andra sidan tänkte jag ju som naiv 18-åring att arbetsgivarna inte skulle vara så ytliga och solla bort mig bara för att jag skickade in min ansökan från [email protected]. Men där fick jag tänka om. Det höll inte. Kanske är jag åter igen bara naiv. Kanske kommer ni antiaktivister en dag att skratta åt mig när jag sitter där, arbetslös och jävlig.


Kommentarer
Postat av: Lenkan den äldre

Ja vad faaan är grejen egentligen?! De försöker bara vara "speciella"

2010-12-09 @ 20:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0