konsten att hjälpa andra hjälpa sig själv

Sitter och webbshoppar böcker och fastnade i självhjälpssektionen. Skummade igenom titlar som:
Att ta sig upp när man är nere
Du kan ju alltid hoppas!
Hållfasthetslära för arbete i den mänskliga sektorn
Jag hjälper mig själv
Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?
Det blir alltid som man tänkt sig
Livet är inte så tokigt om man beaktar alternativet


Jag tycker det är konstigt att ingen har den uppenbara faktan som titel.
Faktat: Life sucks, deal with it. (Kan även formuleras såhär)
Kanske är det den jag ska sitta och skriva på när jag är slut som journalist? Kan se det framför mig


"Boken som slår ut alla andra självhjälpsböcker!"
                                                                   
Oprah Winfrey

Kommentarer
Postat av: Mamsingen

Om 10 dagar kommer du hem!!!!!!!!

2010-12-07 @ 11:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0