Om åldrandet och den nya världsordningen

Idag har jag känt mig gammal av två anledningar. Det första som hände var att pressbyråntjejen INTE frågade om jag skulle ha reducerat eller fullt pris på bussremsan. Den för 180 pix bara slängdes fram på disken och bekräftade att jag faktiskt ser ut att vara över 20 år.

Det andra som fick mig att känna mig gammal var besöket i Nacka Forum. Jag kom fram till att jag inte gillar köpcentrum. Så stirrigt och jobbigt. Så manipulerande och hypnotiserande. Just Nacka Forum känns dessutom extra amerikanskt. 50 meter i takhöjd. Sterilt samtidigt som det liknar en godisaffär för en mainstream shopaholic som jag själv. Plötsligt behövde jag allt. Så perfekt placerat. I ett hörn syntes spår av en jultomte. Han sitter i varje köpcentrum under december månad. Önskar alla barn en god jul till och lurar alla vuxna att köpa julklappar åt dem. Köpcentrumtomtarna är köpta av the secret society. Precis som Kenza...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0