Och ja, vi åt tacos till middag.

Ikväll har jag "ställt upp" och tittat på Idol med familjen. De har visat sig vara extremt töntiga i sitt tv-tittande. Riktiga svenssons. Som en kör predikar de för mig om hur Talang och Så ska det låta är förkastliga fredagsunderhållningsprogram, medan Idol! Ojojoj, här snackade vi k-v-a-l-i-t-é. Själv tycker jag de är högst jämförbara men eftersom jag har vigt helgen åt familjeliv kände jag att jag fick ge upp och titta på idol. Efter ett uppträdande var det paus och då inträffar de värsta. Pappa (personen som jag under min uppväxt inte sett titta på annat än aktuellt och mitt i naturen) zappar över till Doobidoo. Efter nån minut inser jag att det till och med var med avsikt. Jag undrar om han skämtar men nej. Tydligen gillar han det här! Det här, som mest liknar en parodi av kändisar-tävlar/leker-tv. "Men hette det inte Diggiloo?" undrar jag. "Nej det var ett annat program, med han Lasse.." svarar pappa, "Lasse Kronér" fyller jag i. "Nej Lasse Kronér är i Doobidoo. Lasse Holm var i Diggiloo" förtydligör pappa. GAAAAAAH. Och det här är på riktigt! Det här är vad den svenska medelklassen vill ha. Ge dem en Lasse i Dibildogiloo så är de nöjda.

Kommentarer
Postat av: mamma

Ha ha ha ha!! Vänta tills du är 47 Hanna, finns säkert nån "bra" Lasse då med som DU vill se!

2011-11-13 @ 18:10:32
Postat av: tove

hahha o fyfan vad kuuul. har ocksa reagerat pa deras idol-dyrkan. vilka har dom blivit?

2012-01-13 @ 03:52:29
Postat av: XTIO /Andreas Söderberg

Har du en läsvärd blogg och vill få extra läsare genom att vinna en länkning i 2 olika bloggar + en intervju? Om du vinner veckans läsvärdaste blogg så kommer du automatiskt att bli nominerad till månadens läsvärdaste blogg. Nu har du chansen att få bli veckans läsvärdast blogg inför min 600 unika besökare+ cassandras (bruudar.blogg.se)



Läs mer här:

http://xtio.nu/2012/january/lasvart-no3-tavling-vinn-2-lankningarint.html

2012-01-13 @ 04:46:30
URL: http://xtio.nu
Postat av: Marie

Vi har samlat till många vuxen-poäng! Tror vi har chans att vinna tävlingen. Det är det där med hund och sommarstuga bara...

2012-01-14 @ 18:12:58
Postat av: H - Visste du att...

...att tacokryddmixen inte primärt ska anses vara en "krydda" utan det är rent druvsocker och stärkelse? Per 100gram torrvara får du i dig 50gram socker och det är lika mycket som du får i dig från 1st 50cl coca cola.



/ Jojje

2012-03-13 @ 09:23:26
Postat av: Bella Davis - MODELL BLOGG

Hej, hoppas allt är bra med dig! gillar du mode och skönhet? kolla då in min modell sida på facebook och gilla den gärna :) kram (http://www.facebook.com/BellaDavisBlog)

2012-07-03 @ 16:28:10
URL: http://www.facebook.com/BellaDavisBlog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0