Forskning & Framsteg

Teknikens utveckling ska inte bromsas pga att det kan innebära en ökad arbetslöshet. Inte genom lagar eller genom att indraget forskningsstöd. Detta är min ståndpunkt och tycks så förbli eftersom ingen kan komma med ett tillräkligt starkt motargument. Jag är ledsen att jag brusade upp idag, men detta engagerar mig verkligen.

Kvantteleportering är ett aktivt forskningsfält! Och så här går det just nu:

In the early 2000s, scientists were able to transfer particles of light (with zero mass) over short distances.
By the late 2030s, the first complex organic molecules - such as DNA and proteins - are being teleported


Jag som överväger en prenumeration av Forskning & Framsteg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0