Råttan

En kväll för flera år sedan tyckte jag mig se en råtta springa över golvet i ögonvrån. Jag ignorerade min synvilla då jag fann det osannorlikt att vi skulle ha råttor i radhuset. Nästa kväll tyckte jag mig se råttan igen så jag berättade om mina galenskaper för pappa. Några minuter senare upplyser pappa hushållet om att det faktiskt sitter en mus under vardagsrumsbordet. Kalabalik uppstår när hela familjen engagerar sig i att få ut den ur huset. Jag minns att vi med plankor byggde en väg ur för musen innan vi jagade ut den. Jag minns att det var skönt att få mina "synvillor" bekräftade som verkliga. MEN. Sedan den dagen har jag sett råttor i ögonvrån lite då och då. Tycker mig se något röra sig över golvet men när jag tittar dit finns det inget där. Detta skrämmer mig lite.

Har jag tappat det?

Kommentarer
Postat av: mama

Haha! Det där hade jag glömt, vilket projekt det blev!

2011-03-14 @ 20:36:59
Postat av: lenk

högst troligt

2011-03-14 @ 20:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0