Mänsklighetens sista dagar

I mellandagarna såg jag ett program där man rankat de största hoten mot mänskligheten. Jag har tänkt mycket på det. Själv hade jag alltid trott att det var nr 9 på listan som skulle ta kol på oss alla men så är tydligen inte fallet.

1. Syntetisk biologi.
2. Superintelligenta datorer som vänder sig mot oss
3. Domedagskrig/Atomkrig
4. Klimatförändring/katastrof
5. Experiment inom fysiken som går fel/Galen vetenskapsman.
6. Naturlig pandemi
7. Fientliga utomjordingar
8. Ett utbrott från en supervulkan
9. Astronomisk krock. komet/asteroid
10. Kollapsande stjärna. Gammastrålning
?. Ett okänt hot!




Men om man visste att jorden skulle gå under och man fick välja på att dö en naturlig död innan dess eller leva nått år till och få uppleva detta armageddon hade jag lätt valt det senare. Då är man ju dessutom säker på att man inte missar nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0