Vänskapskortet

Igår drog Aina vänskapskortet. Klockan var typ 21.30. Jag var smutsig och astrött då Aina ber mig följa med henne till pressbyrån nere i stan. Jag gav ifrån mig ett flersekunders gnäll-ljud och sa sen "nej jag vill verkligen inte". Men sen kom vi på det: Vänskapskortet

Vänskapskortet - Spelregler

Om du vill att din vän ska utföra en handling som denne inte ställer upp på dras vänskapskortet. Handlingen får inte vara överdrivet pinsam, kriminell eller leda till att kortdragaren kan komma att ställas inför rätta. När vänskapskortet dras får vännen ett innestående vänskapskort att dra när som helst i livet. Vännen får, efter att vänskapskortet dragits, inte klaga eller gnälla utan ska under handlingens utförande bibehålla en munter ton. Det innestående vänskapskortet kan endast komma att annulleras om den motvillige vännen under handlingen träffar mannen i sitt liv. Annulleringen har ingen preskriberingstid utan kan komma att gälla så fort det blivit kännt att mannen var "den rätte".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0